The worst thing about being strong is that no one ever asks if you´re okay.

Nej det är inte bra, nej jag mår inte bra.
att ha en mamma som väljer cigaretterna före sina barns välmående är ingen mamma.
att vare det barnet som blir bort valt är inte lätt, inte roligt, inte normalt.
det går nästan inte att sätta ord på känslan. det är liksom... tomt.
att ens lillasyster ska komma till sin 17 åriga stora syster och säga att hon är hungrig för att det inte finns någon mat hemma, de ska gå långt innan det händer
Men det hände, och det trodde jag aldrig.
jag fick ta av mina sista 40kr för att köpa mackor och juice åt den stackaren.
Mamma hade tydligen köpt cigaretter före mat och toalettpapper.
ska de få vara såhär? Det är så hemskt att det gör ont i mitt hjärta.
Det gör så fruktansvärt ont och jag vet inte vad jag ska göra åt saken.
Det är du som ger mig styrkan att fortsätta <3

Kommentarer
Postat av: Julia

Du är så stark, bästa du. Du gör det otroligt bra men nu kan ni inte ha det såhär längre. Det är du och Agnes som är barn, inte bara Agnes. Det måste ske en förändring och det försöker du med, så glad att du inte ger upp och slutar kämpa! <3

2012-06-19 @ 21:36:59
Postat av: Jessica

Jag är så glad att du finns Julia. Så fort jag mår dåligt så tänker jag på dig och dina kloka ord. Du är ärlig och rak på sak och jag älskar dig för de! Ha en underbar vecka nu i Rhodos så får vi träffas och prata när du kommer hem. <3

2012-06-19 @ 23:28:26
Postat av: Anonym

Hemskt. Så här ska det verkligen INTE behöva vara. Du är en så bra syster som tar hand om din lilla syster när hon inte har nån stans att ta vägen. Du kan ju bara flytta till din pojkvän om du vill. Jag vet att du är där ofta. Men din lilla syster har tur som har dej. Sluta aldrig kämpa! <3

Svar: Nej såhär borde det inte få vara. Dock kan jag inte flytta till min pojkvän då det inte finns pengar till det. Tack för ditt stöd :)
Jessica Sköld

2012-06-21 @ 12:31:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0