Mina betyg läsåret 2011/2012

ja men precis, som ni ser så är det inte G VG MVG längre utan ABCDE och F.
För att göra det lite enkelt så brukar jag ställa upp de såhär:
 
A= MVG
B=VG+
C=VG
D=G+
E=G
F=IG
 
ENGENG05 är engelska, det säger ju sig självt vad man gör på en engelska lektion... Jag vet att jag hade kunnat prestera bättre där. Alla mina inlämningsuppgifter låg på B men de va talet som drog ner betyget + att jag var borta så mycket och missade massor av läxor osv..
 
HÄLHÄL0 är hälsopedagogik där vi har fått lära oss en hel massa nyttigt! Tack vare den här kursen så är jag som en ny människa när det gäller min kost. Nu har jag spikkoll på det mesta som finns i maten som jag äter och jag har även spikkoll på hur viktigt det är att röra på sig!
 
MATMAT01A, matematik så jäkla nöjd med betyget C där, kunde absolut inte gått bättre!
 
PSKPSY01, psykolgi kursen som vi jobbat med sen i julas. Grymt svår kurs som egentligen inte passade mig och mitt inlärningssätt på något vis. Trots att jag missat hälften av lektionerna så lyckades jag knåpa ihop ett B!
 
SVESVE01, ja vad säger man. B i svenska trodde jag aldrig! Men tydligen så va mina 2 tal jag gjorde perfekt upplagda och utförda. Fick A på båda tror jag. Samt bokrecentionerna och små grejor. Totalt på Nationella provets 3 delar tala, skriva och läsa fick jag A B B om jag inte minns fel. SÅ nöjd är jag mninst sagt. 
 
VÅRVÅR01 Vård-och omsorgsarbete 1, också en ganska svår kurs. Den innehöll mycket praktiskt som t.ex förflyttningsteknik, hygien, inlämningsuppgifter. Förövrigt så ligger även praktiken på den här kursen tror jag? Som jag fick högsta betyg på alla kriterier på, tack vare min underbara handledare!!
 

Sen så ser jag att det är en kurs som fattas på pappret och det är Medicin kursen. Alla uppgifter där kämpade jag med som en tok och tror jag fick A på alla förutom ett prov vi hade i mikrobiologi som jag fick B på. Men gjorde en kompletteringsuppgift så fick A på själva delen.  Jag fick A i denna kurs alltså även fast den inte finns med på pappret.
 
Jag är så sjukt nöjd över det jag presterat trots att jag vissa stunder mått dåligt som ett as och trott jag skulle faila på allt. Det här var bra, men jag kan bättre! Och det ska jag visa nästa år, längtar reda tills skolan börjar igen!!!
 
 12 timmar är alltså bara min ogiltiga frånvaro, frånvaron som jag inte anmält. Sen så va jag ju i Egypten en vecka och utöver det sjukanmält mig 24 gånger bara på vårterminen. Blir några timmar giltig frånvaro också alltså. Bättre nästa år, yes!

Kommentarer
Postat av: Ida

Riktigt bra betyg, grattis :)

Svar: Tack! Jag är väldigt nöjd :)
Jessica

2012-06-29 @ 15:12:37
URL: http://ipeterson.blogg.se
Postat av: Bodypalace

jag förstår inte det här med de nya betygen? hur räknas poängen ihop sen? ska b & c vara lika mycket. det måste ju vara rättvist eftersom det nu finns fler betyg än ig, g, vg och mvg.

Svar: Ja du de har jag ingen aning om. Trodde inte ens de va nå poäng i de nya systemet. Vi har inte fått höra något om de iallafall.
Jessica

2012-06-29 @ 17:06:07
URL: http://bodypalace.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0