Eftermiddags update

För att göra det enklare för mina läsare som är här på grund av olika saker så är den kursiva stilen om hästar och den vanliga stilen allmänt.
 
Inte långt efter att jag skrev det senaste inlägget så kom Erik och hämtade mig. Vi åkte mot Gävle för Erik skulle in på Jula och köpa båtstolar och på Biltema å köpa nå avgasrör eller nå! På Biltema hittade jag massor av hästsaker, blev så glad tills jag insåg att plånboken sa stopp. Dock så hittade jag en ljusblå grimma och ett ljusblått grimskaft som jag köpte med hem åt Agnes, hon har letat efter de jätte länge och nu hittade jag för bra pris också! Sen blev det även ett besök på Mcdonalds i all hast för annars skulle jag inte hinna äta innan träningen
 Erik släppte av mig direkt i stallet där jag gjorde i ordning Kvicken och red iväg. Så fort jag kom in på banan och började trava så kände jag att det skulle gå helt underbart. Han var så sjukt duktig och allt flöt på så fint. Fick hur mycket beröm som helst, både jag och Kvicken.
Det första Hanna sa va: "hur länge har du ridit på ridskola?" Mitt svar blev: "aldrig"
Hon tappade nästan hakan. Hon sa att min sits var helt perfekt, jag hade en stadig hand, rak rygg, stabil helhet i min hållning och bra tryck i mina ben. Det kändes bra att höra då jag känt mig som en klump på Kvicken den sista tiden. Hon sa att jag störde honom väldigt lite i min ridning så hans brister berodde inte på mig, de beror alltså inte på att jag gör någonting fel. Dom orden behövde jag verkligen höra. Är så himla glad för att han är min, min underbara fina älskade Kvicken <3
 
 
Ganska trött häst efter träningen dårå vaa!
 
Siggys nya grimma+grimskaft. 39kr för båda= kanonpris!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0