Träningen igår...

Gick egentligen inge vidare. Jo visst Kvicken lyckades ta sina första steg i vänster galopp, men allt annat kändes nästan närmare katastrof. nej nu överdriver jag men kan inte låta bli att känna så. Jag fick rida i en grupp med 3 denna gång.. Både hästar och ryttare låg på helt olika nivåer. Jag med mitt varmblod, en kille med sin dressyrponny och Tova med hennes nyinskaffade Poppan. Kan ju säga såhär, att det inte blev mycket tid över för mig. Kvicken blev stressad när vi blev så många och kunde inte koncentrera sig ordentlig så jag fick honom inte att gå något vidare, vilket resulterade i att vi mest bara var i vägen. Ett x antal gånger så fick vi bara gå åt sidan, varav en av dom gångerna blev i 20 min! Vadfan, jag betala 180 spänn för 40 min. Men som sagt, jag fick iaf in honom i vänster galopp 2 gånger till och med. Så jag är nöjd. Min häst är duktig, men han måste ha lugn och ro på träningarna, inge flaxande och skrikande av ponnyryttare runt omkring sig. För när jag red honom i padocken förra veckan så gick han som ett ljus. Då var det bara vi två, och kossorna. Men vi får kämpa på, jag ska klara det här!
(Sen blev jag sjukt irriterad av en grej jag inte kan skriva om här, med hänsyn till den jag blev irriterad på) Kvicken kände nog av min irritation också, eller, de är jag säker på att jag gjorde.
Det roliga var att jag gav Agnes min telefon och bad henne ta MASSOR av kort. När jag får tillbaka telefonen säger hon : Det blev ETT!
Åhhhh... ja, men typ så var gårdagen i stallet/träningspasset.
Idag så blir det en lugn skogstur nu på förmiddagen. För vid 2 tiden ska jag på ABE och köra, äntligen ska jag få göra något som stärker mitt självförtroende enormt.
 
Som sagt, ingen vidare form eller hållning just i detta ögonblicket. Men ni ska få se, tror jag ska ta hit en vän med kamera något tag som vill foto när jag rider? En liten peng kan ni väl kanske få om ni är snäll ;)

Kommentarer
Postat av: sooofie

hahhaha, kommer åh knäpper kort påre ja !

Svar: Säkert att du vill dee? :D
Jessica

2012-07-17 @ 07:33:41
URL: http://sofiethornberg.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0