Lite förändring

Att få en ny och fräsch blogg kanske ger mig lite extra energi att lägga ner på några inlägg.
Jag saknar som sagt bloggandet men vill inte att det ska gå till det stadiet att jag mår dåligt om jag inte gör ett inlägg, som det blev förut... Och när vi ändå pratar om beroende, så har jag inaktiverat min facebook.
Jag kände att det började gå för långt och jag kunde nästan inte kontrollera det längre.
Facebook tog över mitt liv.
Som min kära vän Johanna sa: "Snart kommer en vanlig diagnos att vara Facebook-Schizofreni" och det ligger mycket sanning i de. Så jag gjorde mitt val. Inakriverade facebook och lägger den energin på mitt liv.
facebook börjar balla ur. Det enda man ser är "gilla" "gilla" "gilla" "är jag fin?" "depp" "depp" och självklar EN MASSA egobilder på folk med dåligt självförtoende. För att inte tala om all mobbning och utfrysning.
Nej det blev för mycket för mig, tack och adjö facebook.

Så, ja jag har flyttat ut i skogen med Erik. Till ett hus uppe i Svedja.
Vilket innebär att min hästintresse sinar ut i sanden. Kvicken står i Lilltjära och tiden räcker inte till när han står så långt bort. Tur att jag har min lilla misse och hunden Zeb att roa mig med än så länge.
Men när allt är klart här hemma med utbyggnad å garage, plus när/om jag fixar mitt körkort så blir det nog en till familjemedlem här hemma också. En hund såklart.

Detta var allt för mig ikväll och jag hoppas att jag får mer kraft i framtiden till att skriva av mig här på bloggen med.


Denna bild tog jag igår när jag och Erik gick runt vågen på kvällskvisten.
När vi var påväg hem såg Erik i backspegeln att det va massa lysen som blinka borta vid statoil så vi vände och parkerade vid max sen gick vi över vägen bortåt. Ingen trevlig syn. 2 ambulanser, 2 brandbilar, minst 3 polisbilar som spärrade av vägen. En ny BMV som måste kommit upp på refugen och knyckt till för hårt i ratten för han hade gjort en 90 graders kurva rakt ut i diket och upp på gångvägen, in i en stenmur. Totalmos av bilen både fram och under. Killen som körde la dom på en bår och körde till sjukhus. Självklart så knäppte jag INGEN bild då det vore respektlös mot den stackars killen som körde, dock var de snorungar som också hittat dit som knäppte kort. Ville gå dit och ruska om dom men icke...

Haha, nu är det slut. lovar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0