Jag tänker inte sörja

Varför skulle jag göra det?
Jag vet vad som är sant och falsk,
jag vet vem jag är och jag står för det jag gjort och det jag inte gjort.
När det gäller mina känslor finns det ingen som kan säga vad som är rätt och fel.
Utan att skämmas kan jag säga att jag är en komplicerad person.
Men jag står fast vid vad som är okej och inte.
Jag accepterar att folk mår dåligt, och att människor beter sig si och så mot mig.
Jag hatar ingen och jag respekter alla människor som de individer de faktiskt är.
Sen finns de såna jag verkligen inte tål, det kan vara på grund av en speciell händelse eller av saker som skett under en längre period.
Men när någon, det kan vara vem som helst, säger åt mig att jag gjot något jag står fast vid att jag inte gjort, då kan det bli krig. Jag är inte den tjejen som är rädd för att säga vad jag tycker.

Jag är en komplicerad person och det tar lång tid att lära känna mig, först måste man ta reda på min bakgrund.
Utan den är jag praktiskt taget omöjlig att förstå sig på.

Nu ska jag gå ner och plugga, lugna tankarna en aning som nästan blivit stridslystna.
Jag är en bättre person nu, jag är en annan person.
Jag kan hålla tillbaka mina känslor på ett annat vis nu. Jag är stolt över mig själv.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0