"Haters gonna hate" LÄR KÄNNA MIG

Bara för att man lägger upp en såkallad "lättklädd" bild på sig själv (varesig det är på bloggen, instagram, bdb, facebook whatever) så behöver det INTE betyda att man varken "viker" ut sig eller söker uppmärksamhet! Det kan finnas 1000 andra anledningar också. Men självklart tar alla avundsjuka tjejer illa upp för att någon inte råkar se ut som någon modell och hittar massa fel på personen i fråga och klankar ner på den för att känna sig vackrare själv.
Jag förstår inte, måste man vara perfekt för att få lägga upp en bild på sig själv i bikini eller som jag, lägga ut bilder på min navelpiercing, eller vad som helst. Om jag lägger upp en lättklädd bild här på bloggen så är det 50% för min skull och 50% för eran skull. Jag kan lägga ut en lättklädd* bild för att jag ska kunna kolla tillbaka senare och tänka "jaha, har jag sett ut sådär" eller "men då, gud va jag måste ha tränat då" eller någonting liknande. När jag säger att jag lägger ut en lättklädd bild för eran skull så menar jag Självkart inte för att ni ska ha någonting att klaga på eller för att göra er avundsjuka. Utan för att ni kanske kan se att alla inte är perfekt, för jag är verkligen inte det! Och jag vågar visa den jag verkligen är, hur jag ser ut på riktigt. Jag tror att det är min styrka. Jag vet att jag är människa och jag vet att vi alla ser olika ut. Men det är många därute som inte verkar förstå det. Sen så lägger ju jag upp texter och bilder på min blogg som jag skulle gilla om andra la upp, så enkelt är det ju. Jag skulle aldrig skriva ett inlägg eller lägga upp en bild som jag inte själv skulle gilla att läsa/se på. 
Och jag personligen tycker det är intressant med bilder på kroppar. Just därför att vi ser så olika ut.
Ingenting kan vara rätt/fel när det gäller utseende. Alla har olika smak och tycke, och framförallt, kroppar!
Så jag vill inte höra massa skit om jag lägger upp en bild på mig själv där jag visar en gnutta hud. Tänk på mitt 50/50 då. 50 för er och 50 för mig. Och kom också ihåg mina argument. ALLA VIKER INTE UT SIG, alla söker inte uppmärksamhet, alla vill inte göra er svartsjuka. Vänd på pannkakan istället. Lägger någon ut en lättklädd bild så får ni väl tänka vad ni vill, men ni behöver inte säga någonting så länge ni inte har någonting vettigt att säga. Och kommentarer som: Uppmärksamhetswhore, slampa osv ska inte få förekomma. Det är varken vettigt eller nödvändigt. Det kommer varken göra saken bättre eller sämre, enbart sämre för eran skull då ni visar er svaghet. 
Jag tycker givetvis inte att det är okej att någon lägger ut en bild på sig själv i bh och trosor för att söka uppmärksamhet, det är väldigt tråkigt att folk gör sådant men det är det samhället vi lever i. Vi är flockdjur, får vi inte de vi behöver, ja då jagar vi. 
Så med detta vill jag säga: flyg inte i taket om ni ser en bild på mig utan tröja i någon sammanhang, eller en bild på min navelpiercing (då jag älskar den och gärna visar den). OCH alla söker inte uppmärksamhet med lättlädda bilder. Någon som håller med? 
 
lättklädd* då menar ja inte nån jäkla porrbild som man knäpper för att se sexig ut utan en helt vanlig oskyldig bild.
 
piercingen är inte sne

Kommentarer
Postat av: Maja

Bra sagt! Där är den kaxiga och raka Jessica jag känner! <3

Svar: Åh äntligen börjar jag hitta mig själv igen! <3
Jessica

2012-07-13 @ 15:18:59
URL: http://Dontforgetme.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0