TISDAG 28/12

I morse klev jag upp tidigt å hade utsläpp, jag mockade åt alla pållarna å red sedan ut på min gullebäbis.
.
Han var väldigt pigg, men villig att arbeta.. Han gick snabbt ner i mjuk och ställbar form, precis som det ska vara.. Han visade mod och tillit idag.. genom att gå rakt igenom en snödriva, som gjorde att han sjönk väldigt djupt.. Det bästa med honom är att han får inte panik, han tänker igenom vad som ska göras. & jag bad ju honom att gå framåt, självklart fortsatte han! Det läskiga med att ha en häst som litar på en till 100 % är att minsta lilla misstag kan förstöra allting.. Som ryttare ska man noga tänka igenom vad man ber sin häst göra.. Det kommer du långt på!

Vid 2 ringde Maria mig och frågade om jag kunde komma upp, 3åringen Cilla hade skadat sig å skulle till veterinären.. Självklart ställde jag upp, hon behövde hjälp å lasta den stackars hästen som gjort sig illa under natten.. Först fick vi inte fram transporten, och sen körde hon fast med bilen.. men tillslut kom vi lös och duktiga Cilla klev på åkar´n utan större problem.. sen for dom, å på kvällen när dom kom tillbaka blev jag ditring.. Dax för insläpp å hö-ning :) Fick reda på att jag ska jobba i morgon, men ska även rida Petras Belltone med mamma i morgon.. Mamma ska rida underbaraste Kvicken.. Så uppdatering om de kommer i morgon..

har varken fått tillbaka min digitalkamera, eller ett minneskort till min nya telefon så det får bli lite gamla bilder jag bjuder på ikväll..

nu ska jag krypa till kojs, jobb som väntas i morgon bitti :))


cilla för någon vecka sedan, lider av gaffelbands skada



en bild på mig & kvicken sen i somras <3


Kommentarer
Postat av: Emma

Åh, där hade jag ju nästan precis lämnat tillbaka honom till dig!

Så snygg! :D

2010-12-30 @ 21:26:02
Postat av: Jessica

Samma dag och allt, han är sjukt snygg!

2010-12-31 @ 12:19:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0